Blogia
Badades

Des del País Basc

Des del País Basc

Aquest estiu he estat uns dies al País Basc. Vaig passar per Gernika, prop de Bilbao, i em vaig recordar de la Guerra Civil, del quadre de Picasso i d'aquesta meravella de poema que en parla. Llegiu-lo, i mireu el famós quadre. M'ha costat molt de trobar, i em sembla que està incomplet...

Sabeu de qui és? 

 

El mar de puro tonto maravilla.
24 del XII, aquí en Antibes.
Se acerca un nuevo año.
Y Picasso en Mougins, con tanta España.
Corre sangre de toro por sus venas.
Clama el caballo atónito gritando lo que nunca,
los nervios están fuera y del revés los ojos
y los cuellos se alargan hasta salirse por la boca
y basta una candela para ver que la rabia,
la impotencia, la cólera, la desesperación,
el dolor, la agonía pueden ser gris y blanco tristemente.
Así lo vio. Y lo dijo.

Desde entonces, para él la guerra se llamó Guernika.

2 comentarios

Albert Olivés -

Jo també he trobat que aquest poema es diu "Los 8 nombres de Picasso" i que és de Rafael Alberti.

(ho he trobat a la web: http://www.madridnortehoy.com/SecNoticia.php?np=Buitrago%20del%20Lozoya&nnot=2288&ao=06)

Núria Pinar -

Aquet cuadre és el que et vaig dir que vaig veure al museu Princesa de Sofía de Madrid.
El poema és de Rafael Alberti.
He trobat que el poema s'anomena ''Los 8 nombres de Picasso'' però no estic del tot segura.